Rīgas Arkādijas vidusskola aizvadītajā periodā lepni demonstrēja savu pedagogu profesionālo kompetenci un radošo pieeju izglītības procesa organizēšanā, akcentējot vienotas skolas idejas īstenošanu un pēctecības principa nozīmi dažādos izglītības posmos. Ar labas prakses piemēriem ikgadējā metodiskajā konference 16. jūnijā dalījās mūsu skolas pedagoi.
Konferenci atklāja un vadīja skolas metodiskā darba vadītāja Zoja Saveļjeva.
Pirmsskolas izglītības grupas metodiķe Anastasija Čubujeva un sākumskolas mācību jomu koordinatore Lalita Jovļeva prezentēja pieredzi, kā pirmsskolas posma aktivitātes mērķtiecīgi tiek veidotas sasaistē ar skolas kopējo mācību saturu. Tika uzsvērts pēctecības princips un ciešā sadarbība starp izglītības posmiem.
Valodas mācību jomu koordinatore Valija Rašēvica dalījās ar pieredzi, kā Latviešu valodas un literatūras stundās tiek veidota skolēnu izpratne par Latvijas kultūras vērtībām un piederību savai valstij. Skolēni mācās analizēt literatūras avotus, izteikt viedokli un piedalīties sabiedriskajās aktivitātēs, integrējot mācību saturā arī iniciatīvas “Latvijas skolas soma” piedāvātās iespējas.
Vidusskolas latviešu valodas skolotāja Aija Protasova prezentēja pieeju lasīšanas prasmes attīstīšanai vidusskolā, uzsverot teksta izpratnes, personīgā viedokļa izteikšanas un sasaistes ar sabiedrībā aktuāliem notikumiem nozīmi. Kā viens no veiksmīgiem piemēriem tika prezentēti skolēnu radītie video darbi – pašu interpretēti mīti un leģendas.
Skolotājas Marija Cvečkovska un Inesa Zameteļska informēja par inovatīvu pieredzi, vadot integrēto mācību stundu “Drošība internetā” Erasmus+ programmas ietvaros, kurā piedalījās gan Latvijas, gan Itālijas skolēni. Stunda tika vadīta angļu un sociālo zinību priekšmetos, akcentējot starptautiskās sadarbības iespējas.
STEAM sinerģijas projekta ietvaros, direktores vietniece Oksana Peļņa un Rīgas Jauno tehniķu centra metodiķe Madara Kalniete uzsvēra, cik nozīmīga ir praktisko nodarbību integrācija ar skolas mācību saturu. Skolēni aktīvi piedalās izzinošās aktivitātēs, veic pētījumus un atstāj pozitīvu atgriezenisko saiti par mācību motivāciju un resursu izmantošanu.
Interešu izglītības skolotāja Jūlija Plavoka akcentēja personības izaugsmes iespējas interešu izglītības ietvaros. Tika prezentēts deju grupas “Dejas teātris” veiksmīgais piemērs kā labas prakses paraugs.
Savu ieguldījumu pasākumā sniedza arī 12. klases izglītojamie, kuri prezentēja pētnieciskos darbus dažādos mācību priekšmetos – matemātikā, vēsturē un citos. Šie darbi ir pieejami pedagogu resursu mākonī kā mācību līdzekļi arī turpmākajā mācību procesā.
Pasākuma noslēgumā Izglītības un zinātnes ministrijas vecākā eksperte Aija Krečko un skolas direktore Nataļja Mitrofanova izcēla pedagogu ieguldījumu vienotas skolas vīzijas īstenošanā, kā arī akcentēja labās prakses piemēru nozīmi izglītības kvalitātes celšanā un skolas tēla stiprināšanā.