Cienījamie vecāki!
Paldies Jums par sniegto atbalstu skolas akreditācijas procesā un skolas direktores profesionālās darbības novērtēšanas procesā! Esam pateicīgi tiem vecākiem, kuri piedalījās sarunā ar akreditācijas ekspertu komisiju un pauda savu viedokli par skolas un vecāku sadarbību, kā arī visiem vecākiem kuri ir ieinteresēti skolas darbā un attīstībā. Šobrīd, kad akreditācija ir noslēgusies, vēlos jūs īsi informēt par tās rezultātiem.
Apkopojot visu iegūto informāciju, akreditācijas ekspertu komisija savā ziņojumā ir paudusi šādus secinājumus:
- Rīgas Arkādijas vidusskola un tās īstenotās izglītības programmas: pamatizglītības programma, pamatizglītības mazākumtautību programma, speciālās pamatizglītības mazākumtautību programma izglītojamajiem ar valodas traucējumiem un vispārējās vidējās izglītības programma ir akreditējamas uz 6 gadiem, apliecinot, ka šo programmu īstenošana atbilst optimālam kvalitātes līmenim.
- Skolas direktores darbs tiek vērtēts ar kvalitātes līmeni “labi”, tādējādi apliecinot direktores profesionalitāti, zināšanas un spēju mērķtiecīgi virzīt darbu, lai nodrošinātu sekmīgu skolas ikdienu un turpmāko attīstību.
- Akreditācijas ekspertu komisijas skatījumā Rīgas Arkādijas vidusskola – Iespēju skola nodrošina iespēju ikvienam skolēnam apgūt mācību procesu atbilstoši savām spējām, rodot risinājumus atbalsta nodrošināšanai ikviena izaugsmei, gan realizējot speciālās izglītības dimensiju, gan iekļaujošas izglītības pieejas nodrošināšanu visos izglītības līmeņos talantu atbalstam un izcilības veicināšanai
Akreditācijas ekspertu komisija, veicot savu darbu, izmantoja šādas metodes:
- Attālinātas intervijas un sarunas ar skolas vadītāju, vadītāja vietniekiem, pedagogiem, atbalsta personālu, izglītojamo vecākiem, dibinātāja pārstāvjiem.
- 9 mācību stundu vērošana;
- Skolas apskate kopā ar skolēnu pašpārvaldi, vadītājas vietnieci izglītības jomā un vadītāja vietnieci administratīvi saimnieciskajā darbā.
- Dokumentu un informācijas analīze (skolas pašnovērtējuma ziņojums un attīstības stratēģija, vērtēšanas kārtība, skolvadības sistēma E-klase, audzināšanas darba prioritātes trīs gadiem, Valsts izglītības informācijas sistēmā pieejamie dati, tīmekļa platformas Edurio anketu rezultāti);
- Situāciju analīze par pedagoģijas un skolas aktuālās darbības jautājumiem;
- Tīmekļvietnes un komunikācijas sociālajos medijos analīze;
- Attālināto mācību organizācijas un īstenošanas izpēte.
Kā svarīgākos turpmākajos gados skolai veicamos darbus akreditācijas ekspertu komisija ir noteikusi sadarbībā ar dibinātāju precizēt skolas un izglītības programmu īstenošanas kvalitātes mērķus, tādējādi veicinot pozitīvu mācību sasniegumu dinamiku un paaugstinot izglītības kvalitāti kopumā. Tāpat skolā ir iespējams pilnveidot mācīšanas un mācīšanās kvalitāti, nodrošinot visiem pedagogiem ievērot vienotu pieeju mācību sasniegumu vērtēšanas kritēriju atspoguļošanā, ka arī palielinot izglītojamo līdzatbildību par savu mācīšanos. Savukārt, lai samazinātu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskus, skolā veikt plānveida preventīvus pasākumus skolēnu neattaisnotu kavējumu novēršanā.
Novēlu Jums sekmīgu turpmāko sadarbību ar skolas vadību un pedagogiem!
Ekspertu komisijas vadītāja Natālija Geriņa